AB üyeleri, Çinli elektrik araç üreticilerini çekmek için kıyasıya rekabet içinde
Avrupa hükümetleri, bir taraftan Çin’in elektrikli araçlarının pazarlarına akın etmesinden çekiniyor diğer taraftan Çinli araç üreticilerinin getireceği üretim yatırımı ve istihdamdan pay almak için de kıyasıya rekabet ediyor.
Avrupa Birliği genelinde hükümetler, Avrupa’da fabrika kurmak isteyen Çinli otomobil üreticilerini çekmek için kendi teşviklerini devreye sokuyor.
Bain & Company’nin ortaklarından Gianluca Di Loreto, BYD (1211), Chery Automobile ve devlete ait SAIC Motor (600104) gibi Çinli elektrikli araç üreticilerinin üretim maliyetlerinin kendi ülkelerinde çok daha düşük olduğunu ancak yine de markalarını oluşturmak ve nakliye ve potansiyel gümrük vergilerinden tasarruf etmek için Avrupa’da kurulmaya istekli olduklarını söyledi.
Di Loreto, “Çinli otomobil üreticileri, Avrupalı müşterilerin ilgisini çekmek istiyorsa otomobillerinin Avrupalı olarak algılanması gerektiğini biliyor. Bu da Avrupa’da üretim yapmak anlamına geliyor.” dedi.
AB’nin Çinli elektrikli araç üreticilerine gümrük vergisi kararının bu hafta açıklanması bekleniyor. İthalat vergileri, bir yandan Avrupalı otomobil üreticilerinin Çinli meslektaşlarıyla daha iyi rekabet etmelerine yardımcı olabilirken diğer yandan da Çinli otomobil üreticilerini, Avrupa’da uzun vadeli ve büyük yatırımlar için teşvik edebilir.
Danışmanlık firması AlixPartners’a göre Çin markalı otomobillerin satışları, geçen yıl Avrupa pazarının %4’ünü oluşturdu ve 2028 yılına kadar bu oranın %7’ye ulaşacağı tahmin ediliyor.
Çinli elektrikli araç devi BYD, Avrupa’daki ilk fabrika yatırımını Macaristan’a yapacağını duyurmuştu.
Macar hükümeti, Great Wall Motor (601633) ile de Avrupa’daki ilk fabrikasını Macaristan’a kurması için görüşmeler yürütüyor.
Foreks Haber Merkezi